
Status projekt: AKTYWNY
Sieć „Zrównoważona mobilność w MOF, sieć Lublin-Warszawa” jest częścią projektu pn. „Sieciowanie Związków ZIT w Polsce”, finansowanego ze środków Programu Pomoc Techniczna dla Funduszy Europejskich na lata 2021-2027.
Lider sieci: Stowarzyszenie Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego
Partner: Miasto Stołeczne Warszawa
Wartość projektu Sieciowanie Związków ZIT w Polsce: 5 700 000,00 zł
Wartość dofinansowania dla sieci Lublin–Warszawa: 814 000 zł
Wartość dofinansowania dla LOM: 407 000 zł
Poziom dofinansowania: 100%
Sieć „Zrównoważona mobilność w miejskich obszarach funkcjonalnych, sieć Lublin-Warszawa”, utworzona została przez partnerstwo Stowarzyszenia Lubelskiego Obszaru Metropolitalnego i Miasta Stołecznego Warszawy. Wspólnie podjęliśmy wyzwanie rozwijania mechanizmów współpracy pomiędzy Związkami ZIT, wypracowanie modelowych rozwiązań w niezwykle istotnej dziedzinie mobilności miejskiej.
Celem współpracy jest dzielenie się wiedzą i doświadczeniami w zakresie projektów związanych ze zrównoważoną mobilnością w miejskich obszarach funkcjonalnych oraz wdrażaniem postanowień SUMP, a także promowanie i wdrażanie sprawdzonych praktyk z zakresu mobilności miejskiej. W ramach projektu, który potrwa do końca 2026 r., zaplanowano:
– Wizyty studyjne w miejscach, gdzie wdrożono ciekawe rozwiązania z zakresu mobilności (w Metropolii Warszawskiej i Lubelskim Obszarze Metropolitalnym).
– Warsztaty oraz szkolenia on-line z zakresu rozwoju zrównoważonej mobilności.
– Dzielenie się wiedzą na temat prowadzenia skutecznych działań edukacyjnych dot. mobilności miejskiej (opracowanie zbioru dobrych praktyk z zakresu bezpieczeństwa dzieci i młodzieży jako uczestników ruchu pieszego i rowerowego oraz przygotowanie modelu pilotażowego działania).
– Dwudniowe wydarzenie w Warszawie z okazji Europejskiego Tygodnia Mobilności 2026 (największe coroczne wydarzenie poświęcone lokalnej promocji ekologicznego transportu miejskiego, obchodzone w Europie).
– Przygotowanie ekspertyzy “Metodyka dotycząca badań mobilności na obszarach słabiej zurbanizowanych i wykluczonych komunikacyjnie oraz tworzenia modeli ruchu rowerowego”.
